Aankondiging Principia master-lunchlezing 2019

Voor een (bijna) afgestudeerde Master-student is het kiezen van de eerste baan een belangrijke stap.

Hoe pak je zoiets aan? Waar moet je op letten? Wat zijn de valkuilen? Wat valt mee? Wat valt tegen? Kun je onderhandelen over bv salaris en/of arbeidsvoorwaarden, en hoe doe je dat?

Citaat van een student: “Over werken en wat voor banen je allemaal kunt krijgen horen we van bedrijven al genoeg. Over afstuderen en wat daarbij komt kijken weten we ook genoeg. En het feit dat je als WB-er een sterke positie hebt op de arbeidsmarkt is bij de meeste mensen ook wel bekend. Maar de periode tussen het tekenen van je diploma en je eerste arbeidscontract is iets waar je als student eigenlijk vrij weinig over hoort. Dus als jij daarover wat meer zou kunnen vertellen, welke afwegingen je daarin hebt gemaakt, hoe je opleiding WB daarbij een rol heeft gespeeld etc., dat zou mooi zijn”.

Om hierop in te spelen organiseren Alumnivereniging Principia en Studiegenootschap Isaac Newton elk jaar een MASTER-LUNCHLEZING waarbij een jonge ingenieur met enkele jaren ervaring vertelt over de eerste jaren van zijn professionele ingenieurscarrière.
Dit jaar hebben we ir. Karel Drenth bereid gevonden om zijn ervaringen met ons te delen. Karel is in 2017 afgestudeerd bij Control System Technology / Maarten Steinbuch. Karel vond zijn eerste baan
– titel “Werkondernemer” – bij TMC Mechanical (consultancy/detacheerder).

In de voorbereiding schreef Karel ons: “Normaal gesproken gaan deze presentaties (wat ik mij herinner) over wat er allemaal goed gaat. Ik wil een keer belichten wat er allemaal mis kan gaan (en in mijn geval: ging…)”

Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere:

• Het vinden van mijn eerste baan
  • Eerste drie opdrachten -> En wat er mis ging
  • Baan vinden in een richting waar je niet gekwalificeerd voor bent

Principia is graag bereid deze lunch te sponsoren.

De Master-Lunchlezing vindt dit jaar plaats op donderdag dinsdag 14 mei 2019 om 12.30 uur in De Horst in zaal OH 218.

Deze bijeenkomst is speciaal gericht op WB-masterstudenten, maar ook geïnteresseerde Principia leden zijn van harte welkom.

Namens Principia                                           Namens Isaac Newton
Ir. Anne F. van der Meer MS                        Tieme Vonk / Joep van Manen