Principia-SES assisteert bij Vlootschouw Sneekweek

Bij het invallen van de schemering trok op vrijdagavond 4 augustus in Sneek een bonte stoet van boten en bootjes voorbij aan de commissaris van de koning op het Friese statenjacht, en vervolgens aan honderden toeschouwers langs de Sneeker stadsgrachten. Dat statenjacht lag afgemeerd bij de overbekende Sneeker waterpoort: een prachtige entourage, en samen met een bonte feestverlichting en met meerdere dweilorkesten, elektrisch-varen-banners en met veel speciale T-shirts goed voor de juiste stemming.

Sneekweek 2023 – Veel publiek in een prachtige entourage en speciale aandacht voor elektrisch varen

Bij deze jaarlijkse vlootschouw – als onderdeel van de opening van de Sneekweek – werd deze keer extra aandacht gevraagd voor elektrisch varen. In dat kader had SEFFF (de Stichting Elektrysk & Fossylfrij Farre Fryslan) vijf elektrische sloepen beschikbaar gesteld om in de vlootschouw een  aantal kleine bootjes te slepen uit verschillende jeugdklasses.

Alumni Detmer Koppius en Anne vd Meer

Focus op jeugd en op elektrisch varen

Om die sloepen te bemannen was er een beroep gedaan op Principia-SES (Senior Expert Support). Drie SES-ers hadden zich aangemeld: Gert Colenbrander (met Koppius (met echtgenote Margrietha) en Anne van der Meer (met partner Anna).

Alumnus Gert Colenbrander en SEFFF-voorzitter Ale Bok brengen een groet aan de vlootvoogd (Commisaris van de Koning Arno Brok op het verlichte Friese Statenjacht bij de bekende Sneeker Waterpoort).
Als ludieke afsluiting van de vlootschouw sleept  kleinzoon Raúl (aan het roer) geen jeugdzeilbootjes, maar vijf levensgrote badeenden.

Terugkijkend: een bijzondere avond met heel veel plezier voor drie Principia-alumni (en hun partners) bij dit prachtige evenement.

Principia-SES kent verschillende afwisselende leuke activiteiten. Zin om ook eens bij Principia-SES te komen “snuffelen”?

Van harte welkom. Bel me maar even: 06 497 948 61.

Anne F. van der Meer