In memoriam Ger Kupers

Op 26 januari bereikte ons het droevige bericht dat ons bestuurslid Ger Kupers op 22-1-2023 is overleden.

Ger was werktuigbouwkundig alumnus van  de UTwente. In 1964 behoorde hij tot de eerste lichting studenten op een startende THT (Technische Hogeschool Twente), maar na zijn afstuderen waren we hem – afgezien van af en toe een klein berichtje en contact tijdens algemene ledenvergaderingen – toch wat uit het oog verloren

Het was in de loop van 2022 dat Ger opdook bij onze Principia bijeenkomsten. Dat had zeker te maken met zijn verhuizing van “het westen” naar Twente. In zeer korte tijd had hij in onze alumnivereniging een warm plaatsje gevonden; hij bracht vernieuwende ideeën mee en was daarna al snel actief als penningmeester en “vernieuwer” van onze communicatie-opzet. Tijdens onze Principia-meeting in december 2022 hadden we nog geanimeerde discussies; het nieuws van zijn overlijden kwam voor ons dan ook volkomen onverwachts.

We wensen alle nabestaanden veel sterkte toe.

Bestuur Principia – Alumnivereniging Werktuigbouwkunde UTwente.
3 februari 2023