Principiaprijs 2023

Vooraankondiging! Dit jaar is het weer zover … de Principiaprijs zal weer plaatsvinden! Op 28 november 2023 gaan groepjes werktuigbouwkunde studenten de strijd aan om de meest originele en creatieve oplossing te vinden voor een Radiotelescope LOFAR. Deze casus is aangedragen door Astron en het Innovatiecluster Drachten. In de ochtend wordt de casus uitvoerig gepresenteerd, daarna gaan de studenten de rest van de dag hard aan het werk om aan deze opgave te werken. Nadat alle groepen hun ideeën hebben gepresenteerd is het aan de jury (bestaande uit twee leden van PentairXflow, twee leden van Principia en twee leden van de UT) om deze resultaten te beoordelen. Het winnende team zal een geldprijs van 3000 euro ontvangen.

Voor Principia-leden is er de mogelijkheid om deze dag bij te wonen. Belangstelling? Stuur dan graag even een mailtje naar voorzitter@isaacnewton.nl

Met vriendelijke groeten namens de Principiaprijs-organisatie en het 66ste bestuur van W.S.G. Isaac Newton,
Veralin Staring en Niels Zandberg