Principia & Green Team Twente

Samenwerking met Green Team 2018.

Het Twentse studenten-“GreenTeam” doet elk jaar mee aan de Shell EcoMarathon

Daarbij gaat het erom dat studententeams met een zelfgebouwde auto een bepaald circuit afleggen. Het team dat het circuit met het kleinste waterstof verbruik aflegt, wint de wedstrijd.

Het Green Team doet mee in de categorie van de waterstofauto.

Net als in de afgelopen jaren heeft Principia ook voor 2018-2019 haar steun aan het nieuwe team toegezegd. Dat nieuwe team bestaat uit 21 personen, waarvan er 15 fulltime.
Inmiddels heeft de eerste bespreking tussen 4 leden van het team en 3 Principia/ SeniorExpertSupport (SES) leden plaatsgevonden om vast te stellen hoe deze samenwerking vorm kan worden gegeven.

Doel van het Green team 2018.

Het Green Team heeft uitgesproken dat het doel is om de Shell EcoMarathon van 2019 te winnen. Dit jaar is het helaas – door veel technische problemen (vooral vlak voor de wedstrijd) – niet gelukt om tot een goede plaatsing te komen. Om de kans op de eerste plaats zo groot mogelijk te maken wil het nieuwe team de bestaande auto zoveel mogelijk intact laten. Men wil inzetten op het oplossen van de geconstateerde technische problemen, om op die manier tot een betrouwbare auto te komen. De bestaande auto heeft voldoende potentie om te kunnen winnen en vereist slechts minimale aanpassingen om aan de reglementen voor de race in 2019 te kunnen voldoen.

Vormgeving van de samenwerking.

Het doel van de samenwerking is om – naast een bescheiden financiële ondersteuning – het Green Team bij te staan met kennis en ervaring, met name ook op punten waar weinig expertise voorhanden is. Er is afgesproken, dat een vaste contactpersoon van Principia regelmatig overleg heeft met het team over probleempunten en de benodigde expertise. De Principia contactpersoon zal dan in de SES database en het Principia netwerk gaan zoeken naar een goede invulling van de hulpvraag.

Steven Olthof – Principia Contactpersoon voor het Green Team Twente