De UT in coronatijd.

De impact van Covid-19 op de Universiteit Twente was (en is) groot. De steeds verdergaande maatregelen om het coronavirus te beheersen brachten met zich mee dat we gedurende lange tijd anders moeten gaan studeren, werken en leven op de campus. De gebouwen bleven lange tijd gesloten, maar er werd hard gewerkt om het onderwijs en onderzoek zo goed mogelijk online door te laten gaan. Het was hartverwarmend om de grote inzet en toewijding hiervoor van onze studenten en medewerkers te zien.

Ook de inzet van alumni om andere mensen te helpen in deze tijd was bijzonder om te zien. We deden een oproep onder alumni om deze inspirerende verhalen met ons te delen. En of we die kregen! We zeggen dan ook met trots: een community met impact! Alle voorbeelden van deze inspirerende alumni zijn te vinden op www.utwente.nl/wall.

De coronamaatregelen hadden ook invloed op onze werkzaamheden als Alumnibureau. Helaas hebben we onze alumni activiteiten, zoals de Twente Alumni Lezingen en DEAN evenementen in het buitenland, moeten afgelasten. Maar samen met betrokken alumni vrijwilligers zijn we op zoek gegaan naar nieuwe, online, manieren van samenkomen. Samen met het Young Alumni Network hebben we daarom een webinar georganiseerd over het starten van een start-up en gingen we daarnaast op een heuse online wereldtour! Samen met vrijwilligers organiseerden we online events over de hele wereld. Voor de deelnemers (veelal expats) een zeer waardevol moment om in contact te komen met mede-alumni in hun eigen stad of regio, om op die manier nieuwe contacten te leggen, maar ook ervaringen en tips uit te kunnen wisselen.

Ondanks de grote onzekerheid die het coronavirus met zich meebracht, is de UT-community er een met een grote impact en daar zijn we enorm trots op!

Blijf veilig, blijf gezond en let goed op elkaar.
UT Alumnibureau